ישיבת דרסאג' נכונה

ישיבת דרסאג' טובה כוללת שילוב יציבה נכון של הראש, כתפיים, זרועות, גב, רגליים, ישבן ומפשעה ואינה מתייחסת רק למשלוש הבסיס התומך של הגוף. על מנת להשיג ישיבה בטוחה יש למתוח רגליים כלפיי מטה בפישוק נוח, לשבת ישיבה עמוקה בתוך האוכף עם גב זקוף ובטן מוקפדת התומכת בגב ישר. 

ישיבת כיסא
רבים מהאוכפים המודרנים כבר מעוצבים בצורה המביאה את הרוכב לישיבת "הכיסא" – ישיבה בה הרוכב יושב על מירב אחוריו קרוב לקצה האחורי ביותר של האוכף, כאשר רגליו מוטות מעט קדימה. 
ישיבת "הכיסא" נחשבת לבטוחה יחסית, אך יכולה להיות בעייתית במקרים של חוסר שליטה. ניתן לעיתים לראות את ישיבת "הכיסא" אצל רוכבי קפיצות וקרוס-קאונטרי – הרגליים המושטות מעט קדימה מונעות מהרוכב ליפול לכיוון ראש הסוס לאחר נחיתה מקפיצה, אך במצב של "באקינג" הרוכב עלול לספוג נפילה רצינית. 

לעומת זאת, הישיבה הקלאסית מחלקת את כובד משקל הרוכב בצורה מאוזנת על גב הסוס ומאפשרת שיווי משקל טוב יותר ובטיחות. ברבים מאוכפי הדרסאג', החיתוך הארוך והישר של הכנפיים כבר מאפשרים לרוכב להגיע לישיבה האידאלית. אוכפים למטרות כלליות המגיעים עם ארכובות קצרות יחסית, עלולים אוטומטית לדחוף את הרגליים החוצה מקו המתאר הדמיוני הרצוי. 

הישיבה הקלאסית
בישיבת "הכיסא" נקודות כוח המשיכה בשלד האדם אינן מיושרות. כאשר אנו במצב עמידה נוכל להעביר קו דמיוני ישר המחבר בין נקודות כוח המשיכה המתחילה באוזן, עוברת דרך הכתף, החוליה השנייה מעל עצם הזנב, מפרק הירך ומסתיימת בקרסול. על הרוכב לשמור על קו דמיוני זה גם כאשר הוא יושב על האוכף. 

על מנת לתרגל זאת, עמוד כאשר צד גופך פונה למראה, כתפייך מרובעות, גבך ישר ופישוק ברגליים. כעת כופף ברכיך כפי שהיו מונחות לולא היית על אוכף\ וודא שגבך נשאר זקוף וכתפיך פתוחות ומרובעות. כעת תבחין כי הקו הדמיוני הנמשך מנקודת האוזן ועד הקרסול לא השתנה. זוהי התנוחה הקלאסית, האידיאלית לישיבה באוכף, אשר מביאה להרמוניה בין הרוכב לבין הסוס, והמאפשרת לרוכב שליטה מלאה על גופו שלו מעל הסוס. 

מדוע עדיפה ישיבה זו?
הסוס הינה חיה בלתי צפויה לעיתים, וישיבה טובה ונכונה תקנה לרוכב את מירב הביטחון והיציבות על הסוס גם במצבים בהם הסוס נבהל ויוצא משליטה. ישיבת "הכיסא" לעומת זאת, עלולה להביא לחוסר שיווי משקל ולגרום לנפילות מאחר והרגליים המושטות קדימה גורמות לאיבוד המגע בין שרירי השוק הפנימית לבין הסוס. שרירים אלה, כאשר נמצאים בתנוחה הנכונה משמשים כמעין חגורת בטיחות ומחזיקים את הרוכב במקום בזמן שהסוס מוציא מאיזון. 

ישיבה נכונה יכולה להשפיע רבות על הסוס. על ידי יישור הגב (הטיית האגן אחורנית) ניתן לדרבן את הסוס קדימה בקצב טוב יותר. כמו כן, על ידי העצמת קימור הגב התחתון (הטיית האגן קדימה), הסוס ייאסף לקצב אחיד יותר והמושב ישמש כיד המרסנת . 
עם ניווטי האגן בישיבה הקלאסית ניתן לא רק לשלוט בקצב הרכיבה, אלא גם בכיוון הרכיבה על ידי שינוי עדין של כובד המשקל בין שתי עצמות האגן. 

הישיבה הקלאסית הינה בטיחותית יותר, ונחשבת לאלגנטית והרמונית יותר עם תנועת הסוס ומוציאה ממנו תנועה טבעית, יפה וחלקה יותר. עם תרגול נכון של הסוס, הסוס יהפוך עם הזמן לאתלט של ממש.